Har ni också blivit irriterade på dagens marknadsföring. Var man än går in på nätet, så dyker det upp reklam för spelbolag, mobiltelefoner och allt möjligt. Dom lägger sig över min sida som en 100 kg våldtäktsman över en liten 50 kg flicka. Utan hänsyn och utan pardon, ofta tar det dessutom flera sekunder att få bort dem. Något som säkerligen är inbyggt i systemet.
Jag avskyr det – nej, jag hatar det. I princip är det ett övergrepp, en marknadsföringskanal som kliver över gränsen till den personliga integriteten. Själv har jag bestämt att de företag som gör så mot mig, kommer jag inte att handla av. Det blir en sorts inverterad reklam som motarbetar sitt syfte på grund av en massa drivna men dumma marknadschefer, som inte har någon känsla för verkligheten, men köper idiotiska konsulters råd.
Vi vill inte bli våldtagna på nätet, vi vill ta våra egna beslut, utan att någon stor aktör fläker upp sina skitprodukter eller tjänster i nyllet på oss. Det är fruktansvärt irriterande att knappa bort alla reklambudskap för att kunna läsa det man är intresserad av. Kanske något för min forna bransch att tänka på.
Många säger att reklam är skit. Nu har det här våldtäktsgänget bevisat det.
Så när jag sätter på TV eller data, så sätter dom på mig. Ge fan i det. Effekten blir bara irritation, frustration och aggression. Jag hoppas att så kallade take overs blir left overs så småningom, rester av en misslyckad, digital satsning. Men jag kan ha fel, kanske folk gillar att man sätter på dem på nätet. Och lyckas utlösa ett köp. Jag tycker i alla fall att det ballat ur.