[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Hej! Jag heter Torbjörn Wannerfeldt och har varit copywriter i 35 år. Men efter önskemål från min pappa, så började jag min karriär med en juristexamen och arbetade på försäkringsbolaget Trygg-Hansa i sex år.

Eftersom driften att skriva växte sig allt starkare började jag på IHM:s första copywriterutbildning och under tiden där fick jag mitt första jobb i reklambranschen. Därefter blev jag vice VD på en fransk reklambyrå och sedan rullade det på i egen regi. Under 14 år var jag delägare i och VD för Propeller Communication. Under tiden 1998-2004 var jag dessutom skrivlärare på copywriterutbildningarna på IHM och Göteborgs Reklambyråskola.
Bland mina uppdragsgivare fanns Volvo, Ford, Astra Zeneca, Stora Enso, DB Schenker, Jonsered, Stihl/Viking, Stena Line och Liseberg, men jag jobbar även med små och medelstora företag. 2008 vann jag med min arbetsgrupp en Guldnyckel för skorstensföretaget Schiedel, där bedömningskriterierna var 1/3 av respektive strategi, kreativitet och ekonomiskt resultat. Annonsen härintill har publicerats i flera internationella tidskrifter och nominerades 2013 i Epica Book till en av världens tio bästa annonser i sin klass.
Det är ju inte så dumt och jag har haft privilegiet att ha ett spännande, roligt och lukrativt jobb med i huvudsak trevliga kolleger. Det har dock funnits påtagliga undantag, vilka jag med glädje lämnar i glömskans mörka hörn.
Men framförallt har jag begåvats med tre barn och än så länge fem barnbarn. Jag är fyra gånger Moffi och en gång Faffa, roller som innebär att ställa upp, passa och skämma bort till priset av oförställd glädje och kärlek.
Vid min ålder är man förhoppningsvis erfaren och klok men också nyfiken. Kanske mina reflektioner och tester kan berika någon annan och samtidigt ge mig själv nya insikter. Det är i alla fall värt ett försök.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]