Det är härligt med juletider. Folk rusar, trängs, stressar och kämpar för att hitta de sista klapparna. Jag också. Men idag hade jag turen att kunna ta en lunch med min fine kollega Martin. Han är en mycket vänlig person, men nu var han frustrerad. Tanken var nämligen att köpa en iPhone 7 till en av sönerna, men det gick inte.
En arrogant blondin på Siba förklarade att det inte alls gick för sig, så länge han inte köpte ett abonnemang också. Man vad skulle han med det till, familjen har redan tillräckligt många. Hon gick så långt att hon ringde sin chef och fick bekräftelse på att hon kunde vägra att sälja mobilen till honom. Fullständigt ofattbart.
Jag ville nästan inte tro honom, men gick i alla fall till Siba på Kungsmässan och frågade alla säljare jag kunde se om detta stämde. Killarna ifråga såg förvirrade ut och alla sa ”det var inte jag”. Men sen kom blondinen och erkände att det var hon. Man hade nämligen bara en kvar och den ville hon inte sälja utan abonnemang. Jag var frågande, hur tänker dom då. Men skicka då ett mail till Fabian Bengtsson och förklara att jag säger upp mitt konto på Siba och varför jag gör det. Hennes svar var såklart: Det kan du väl göra själv. Så det ska jag. Siba skulle nog må bra av färre arroganta blondiner och en tydlig kundpolicy.
Jag har i alla fall bytt Siba – för gott.